بزودی و برای اولین بار تلاوت کل قرآن با صدای یک دختر ضبط و توزیع می شود

برای عروسک هایش قرآن می‌خواند…

هنوز کودک است اما انگار تصمیم گرفته «کودکی» را زودتر فراموش کند یا که پشت سر بگذارد! حساب کنید از ۲۲ آبان ۸۵ که به دنیا آمد، تا امروز می‌شود ۹ سال و ۱۰ روز تمام. «حنانه خلفی» کمتر از پنج سال داشت که حفظ قرآن را شروع کرد. حالا حساب کنید چقدر فرصت «بچگی» کردن داشته است؟ پس توقع نداشته باشید اگر او را دیدید ،مثل بچه‌های هم سن و سالش از کارتون‌هایی که دوست دارد یا فیلم‌هایی که می‌بیند و بازی و سرگرمی‌های معمولی اش بگوید.

C17184F9D66092C7736486C8983AAEC4

حنانه رابطه خوبی با برنامه کودک و فیلم و سریال‌های تلویزیونی ندارد،یعنی فرصتش را ندارد، اما همه تلویزیون دیدنش خلاصه می‌شود به شبکه قرآن و برنامه‌های قرآنی. درس و مشق مدرسه و تمرین‌های قرآنی همه اوقاتش را پر می‌کند و البته خودش می‌گوید صدای اذان را خیلی دوست دارد و نماز اول وقت هم به طور منظم شده جزو برنامه زندگی اش؛ البته نمی دانیم آیا تا امروز نشسته است به تماشای قرائت‌ها، ابتهال خوانی و تواشیح خوانی‌های زیبای خودش؟
 حسابش را جدا کنید
سابقه نوابغ کودک ونوجوان بر می‌گردد به سال‌های دهه هفتاد وقتی که سید محمد حسین طباطبایی با همه کودکی اش ایران و جهان را شگفت زده کرد. بعد از طباطبایی موجی در میان برخی خانواده‌های ایرانی به راه افتاد. خیلی از پدر و مادرها بدون شناخت کافی از روحیات و توان فرزندانشان اصرار داشتند، آن‌ها را به حافظ و نابغه قرآنی تبدیل کنند، همان طور که خیلی‌ها هم دنبال نابغه سازی از فرزندان خردسالشان در ریاضی و زبان انگلیسی و غیره بودند؛ البته موج گرایش به سمت حفظ قرآن اتفاق مبارکی بود، اما اینکه خیلی‌ها اصرار به نابغه سازی داشتند روی دوم و بد این سکه بود. خدا می‌داند چه تعداد کودک، همه شیرینی کودکی و بچگی‌هایشان پای این موج نابغه سازی و «کودک سوزی» سوخت؟ در نهایت هم نه نابغه شدند و نه بزرگ!
حنانه اما حسابش جداست. مادرش می‌گوید سه فرزند دیگرش نیز حافظ قرآن هستند و از ابتدای ازدواج با همسرش، تصمیم گرفته اند فرزندانشان را با قرآن تربیت کنند. پس ماجرای حنانه فقط و فقط تلاش برای نابغه سازی نیست. پدر و مادر از ابتدا فرزندانشان را با قرآن مأنوس کرده بودند. آن‌ها از۴ سالگی حنانه، آموزش قرآن را برای دختر شروع می‌کنند و بعدها او را به مؤسسه جامعه القرآن می‌برند و استادان آنجا متوجه استعداد شگرف حنانه در یاد گیری و حفظ قرآن می‌شوند. پدر و مادر کارشان را ادامه می‌دهند تا حنانه طی دوسال و در ۷سالگی بشود، حافظ کل قرآن کریم.
 برای عروسک‌هایش قرآن می‌خواند
واقعیت این است که حنانه در حد و اندازه خودش با هوش و نابغه بود و پدر و مادر این استعداد دخترشان را به مسیر حفظ و قرائت قرآن هدایت کردند. جالب اینکه در راستای همین آموزش‌ها حنانه در سن ۵سالگی سواد خواندن کامل را داشت، هرچند هنوز قادر به نوشتن نبود. بعدها که به مدرسه رفت در سایر درس‌ها هم همیشه ممتاز و نفر اول بود. تمرین‌ها و مراقبت هر روزه برای حفظ قرآن باعث نمی شود، حنانه همه کودکی اش را در ۴ سالگی جا گذاشته باشد. عروسک‌هایش را هنوز دوست دارد و شاید هنوز هم مثل یکی دو سال قبل شب‌ها عروسک‌هایش را اطراف خودش می‌چیند و برایشان قرآن می‌خواند. شاید الان که سال سوم ابتدایی را می‌خواند، هنوز هم عروسک خرسی اش (ببو) را بیشتر از بقیه عروسک هایش دوست داشته باشد. دختری که رتبه‌های برتر مسابقات مختلف کشوری را توی این سن و سال به دست آورده است، علاقه دارد به قول و قرارهایی که در دیدار با رهبر انقلاب گذاشته است عمل کند و برود دنبال یادگیری معنی کل قرآن. هرچند پای همین قول و قرار تا امروز معنی ۷ جزء اول را فرا گرفته است. مادر حنانه می‌گوید، برای انتشار فایل‌های صوتی حنانه از رهبر انقلاب کسب اجازه کرده و حالا قرار است، برای اولین بار در کشور تلاوت کل قرآن با صدای یک دختر ضبط و پخش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.