باید قرآن را برای عمل به آن خواند

حجت الاسلام قرائتی در چهاردهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه
حجت‌الاسلام قرائتی گفت: اگر الگوی ما بر اساس آیات قرآن کریم باشد دچار غرور یا اندوه نمی‌شویم، بیایید کمی قرآن را برای عمل بخواهیم.

IMG12341252

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی مفسر قرآن کریم، امروز در چهاردهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه که در سالن‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) و ائمه معصومین(ع) قرآن ناطق و تبین‌کننده آن هستند.
وی افزود: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: دردمندانه به قرآن مراجعه کنید و پرسش‌گرانه در محضر قرآن بنشیند از قرآن مرتب سوال کرده و جواب بگیرید.
مفسر قرآن کریم با اشاره به داستان حیای دختران شعیب در قرآن کریم، عنوان کرد: اگر الگوی ما بر اساس آیات قرآن کریم باشد دچار غرور یا اندوه نمی‌شویم، بیایید کمی قرآن را برای عمل بخواهیم.
حجت‌الاسلام قرائتی در خصوص مقام زن در قرآن کریم، اظهار داشت: زمانیکه مردم گروه گروه مسلمان می‌شوند خداوند در قرآن ذکر سبحان‌الله را بیان می‌کند اما وقتی به پیامبر اکرم(ص) دخترش حضرت زهرا(ع) را عطا کرد سوره کوثر را در شان چنین زنی نازل کرده و فرمود که برای آن نماز گذاشته و قربانی دهد.
وی در خصوص آفات بالا رفتن سن ازدواج دختران و پسران، بیان داشت: بالا رفتن سن ازدواج آسیب‌های اجتماعی فراونی دارد، من ازدواج دانشجویی را قبول ندارم و بر اساس روایات رسیده از پیامبر(ص) اعتقاد دارم که ازدواج جوانان باید در دوره راهنمایی انجام شود، همواره رسم و رسوم را در این زمینه مطرح نکنیم بلکه به حق توجه داشته باشیم، باید بت لیسانس سپس ازدواج، از مقابل جوانان برداشته شود.
این مفسر قرآن کریم افزود: بر اساس برخی رسوم ما عمر خود را تلف می‌کنیم اگر زمان را مدیریت کنیم می‌توانیم با هنرمندی برای همه تعطیلات برنامه‌ریزی کرده و موفقیت‌های بزرگی به دست آوریم، به عنوان مثال تعطیلات عید دو نفر انسانی را که با هم قهر هستند را آشتی دادن از بسیاری از نمازها باارزش‌تر است.
حجت‌الاسلام قرائتی در ادامه بحث ازدواج گفت: در خصوص ازدواج چند وقت پیش رهبر معظم انقلاب سران کشور را دعوت کرده و آسیب‌های اجتماعی ازدواج دیرهنگام را بیان فرمودند، باید صدا و سیما فیلم‌هایی برای ازدواج آسان بسازد همچنین بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای کشور می‌توانند سهمی خوبی در ازدواج آسان داشته باشند.
وی در خصوص تفسیر قرآن کریم، ابراز کرد: امروز هزاران جلسه برای عزاداری برگزار می‌شود که بد نیست خوب است اما این بد است که خبری از تفسیر قرآن کریم نیست باید در پژوهش‌ها و رسانه‌ها نیز به تفسیر قرآن پرداخته شود، همچنین باید در پژوهش به نتیجه علمی آن توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.