شناخت امام حسین (ع )اصلی ترین رسالت عزاداریها

شناخت امام حسین (ع )اصلی ترین رسالت عزاداریها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حجت الاسلام موسوی هوایی در همایش پرچمداران بصیرت با اشاره به ویژگی‌های برگزاری مراسم اصولی عزاداری برای امام حسین (ع) گفت:شناخت امام حسین ع  باید اصلی ترین رسالت عزاداریها و هیئت های مذهبی باشد.
وی یکی دیگر از اصول عزاداریها را تطبیق زندگی خود با زندگی امام حسین ( ع) بر شمرد و گفت: حفظ مکتب سیدالشهدا ( ع) نیز از مهم‌ترین وظایف  هیئت های مذهبی در عزاداریها به شمار می‌رود.
معاون آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی کشور افزود : هیئت های که وابسته به نام سید الشهدا هستند باید از سجایایی اخلاقی آنحضرت الگو بگیرند.

5220100_431

وی ادامه داد:سازمان تبلیغات اسلامی باید جوابگوی شبهات و سوالات مذهبی مردم و به خصوص جوانان باشد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این همایش با اشاره به اینکه در اسلام به تقوا و نظم توصیه شده است گفت: هیئتها و محافل دینی باید جلوه انسجام و نظم و انضباط باشند.
حجت الاسلام صفی یاری به برقراری نظم در جلسات هیئتها ،توزیع مناسب برنامه ها در طول دهه محرم و صفر ،رعایت شان صاحب عزا و جلوگیری از انجام اعمالی که موجب سوء استفاده دشمن بر علیه شیعیان می شود تاکید کرد.
وی هوشیاری و بصیرت را رکن اصلی در برگزاری عزاداریها عنوان کرد.
سردار صالحی نیز در این همایش هیئت های مذهبی را قویترین مانع در مقابل تهاجم فرهنگی عنوان کرد و از مسولین هیئت های مذهبی خواست قبل از حرکت دسته عزاداریها مسیرهای حرکت را به نیرویی انتظامی اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.