چه کسانی از فتنه های قبل از ظهور در امان اند؟!

چه کسانی از فتنه های قبل از ظهور در امان اند؟!

حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، کارشناس مباحث مهدوی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره «آینده پژوهی و تحلیل نشانه های ظهور» در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می نویسد:

پیرامون نبردها و جنگ های قبل از ظهور سؤال اين است كه آيا اين كشتارها فقط مربوط به مسلمانان است و يا شامل همه جهان می شود؟ اگر از مسلمانان نيز در اين جنگ ها كشته شوند، آيا در ميانشان افراد صالح و مؤمن وجود دارد؟!

طبق بيان احاديث، اين كشتارها در همه جاى جهان خواهد بود، اما مهم ترين آنها در منطقه اى به نام قرقيسيا روى مى دهد و بيشتر كشته شدگان اين نبرد، از سركشان و مفسدان هستند. البته تعداد زيادى از مردم هم در اثر بيمارى ها خواهند مرد و در مجموع بيشترين تلفات بر اثر جنگ هاى منطقه اى و جهانى، متوجّه قدرت هاى بزرگ خواهد بود. نعمانى به سند خود از امام صادق عليه السلام نقل مى كند: «همانا براى خداوند سفره اى است در منطقه قرقيسيا؛ شخصى اطلاع دهنده از آسمان ندا می دهد: اى پرندگان آسمان! بشتابيد براى خوردن گوشت هاى سركشان و ستمگران (من لحوم الجبّارين)».

جاءالحق و زهق الباطل (design by mazaherdesigner)
جاءالحق و زهق الباطل (design by mazaherdesigner)

درباره سفيانى نيز نقل شده است: «… لشكر سفيانى از قرقيسيا گذر كرده و در آن مكان به جنگ و قتال مشغول خواهند شد. آنگاه صدهزار نفر از سركشان در آن مكان كشته می شوند» (جالب اين است كه اين گونه روايات كه خبر از كشته شدن بسيارى از مردم مى دهد (چه در جنگ هاى جهانى و چه در نبرد قرقيسيا يا هجمه هاى سفيانى)؛ بشارت مى دهد كه شيعيان و ياران خالص امام مهدى(عج) نجات مى يابند و از شرّ اين همه جنايت در امان هستند.

امام صادق عليه السلام فرمودند: «اين امر (قيام امام زمان)، واقع نمى شود تا اينكه دوسوّم مردم از بين بروند». راوى مى گويد: پرسيدم: اگر دو سوّم مردم از بين روند، چه كسى باقى مى ماند؟! حضرت(ع) فرمودند: «آيا راضى و خرسند نمى شويد كه شما از يك سوّم باقى مانده باشيد؟» آن حضرت(ع) همچنين فرمودند: «ابن سدير! در منزلت بنشين [و] مثل فرش در خانه خود بمان و آرام باش تا آسمان و زمين آرام است. وقتى شنيدى سفيانى خروج كرده است، خودت را به ما برسان هر چند پاى پياده باشد». هشام بن سالم نيز از آن حضرت(ع) نقل می كند: «مردان خود را مخفى كنند؛ اما زنان باكى بر آنها نيست و به آنها كارى ندارند

از مجموع روايات به دست می آيد كه عموم شيعيان، از اين فتنه ها و آشوب ها به دور هستند تا اينكه يمانى و سيد خراسانى قيام كرده و عليه سفيانى وارد عمل مى شوند. در اينجا تعدادى از ياران آنان شهيد مى شوند و برخى از مردم نيز در حملات سفيانى به شهرها به شهادت مى رسند تا اينكه پرچم اصلى انقلاب به دست پرتوان حضرت مهدى(عج) می افتد. در اين زمان است كه عده زيادى از مخالفان و دشمنان اهل بيت عليهم السلام در اثر جنگ هاى داخلى يا جهانى از بين رفته و دوستان و طرفداران حقّ محفوظ مانده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.