دروس آموزشی ولایت فقیه رحیم‌پور ازغدی منتشر شد؟

درسهای اموزشی ولایت فقیه از رحیم پور ازغدی.

مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به مناسبت فرا رسیدن ۱۳رجب، درس آموزشی «گفتارهایی پیرامون ولایت فقیه» استاد رحیم پور ازغدی را منتشر کرد.

مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به مناسبت فرا رسیدن ۱۳رجب، درس آموزشی «گفتارهایی پیرامون ولایت فقیه» را منتشر کرد.

بنابراین گزارش، این درس گفتار که در ده فصل تهیه شده، توسط  استاد حسن رحیم پور ازغدی به صورت چندرسانه‌ای به علاقمندان ارائه خواهد شد و پاسخگویی به مهمترین سوالات و شبهات درباره ولایت فقیه، نظرات و دیدگاه‌های علمای شیعه در مورد ولایت فقیه، ضرورت تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت از مباحت اصلی این درس گفتار است.

 

گفتنی است، به طور کلی، فصل اول درس، به «بررسی اصل ولایت فقیه از نگاه برخی علمای شیعه» پرداخته و در فصل دوم مقایسه انواع ولایت (افتاء، قضا و اجرا) را شرح داده می‌شود. مخاطبین در فصل سوم، با جایگاه ولایت فقیه در آراء و اندیشه‌های علمای شیعه و حضرت امام خمینی(ره) آشنا خواهند شد.

 

همچنین دیدگاه‌های مخالفین و موافقین ضرورت تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت، از موضوعاتی است که رحیم‌پور در فصل چهارم و پنجم به تبیین آنها پرداخته است. در فصل ششم، مروری اجمالی بر دیدگاه‌های شیخ انصاری و آخوندخراسانی ارائه می‌شود؛ در ادامه، فصل هفتم درس، مسئله رابطه جمهوریت و اسلامیت و شروط مشروعیت آن به دانش آموختگان ارائه می‌شود.

 

لازم به ذکر است، سه فصل پایانی این دوره، که مربوط به پاسخ به شبهات و سوالات رایج پیرامون ولایت فقیه بوده از بخش‌های جذاب و خواندنی این دوره آموزشی است و روند آموزشی دروس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به این ترتیب است که فراگیر بعد از پایان هر فصل و کسب نمره قبولی، می‌تواند محتوای فصل بعدی را مشاهده کند.
دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاهیان به آدرس http://un.nahad.ir ضمن ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات و دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به مطالعه و گذراندن سرفصل‌های آموزشی مربوط به این طرح اقدام کنند و پس از پایان این درس، گواهینامه آموزشی مربوطه را، از سوی مرکز آموزشهای مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.